Četl/a jsem knížku (vyprávění děje)

Obsahový cíl:
– Žák popíše knihu, kterou přečetl.
– Žák převypráví děj přečtené knihy.
– Žák určí základní informace o knize na základě vlastní čtenářské zkušenosti.
– Žák s pomocí zhodnotí přečtenou knihu dle svých možností.

Jazykový cíl:
– Žák dokončí věty na základě vlastní čtenářské zkušenosti s vybranou knihou.
-Žák sám tvoří věty, vypráví vlastními slovy o přečtené knize.
– Žák sám formuluje otázky k přečtené knize.
– Žák vypisuje klady a zápory knihy, hodnotí ji vlastními slovy i vizuálně (hvězdičky).

Slovní zásoba:
kniha, spisovatel, žánr, román, novela, povídka, básně, divadelní hra, pohádka, bajka, romantické, detektivní, válečné, psychologické, historické, cestopisné, akční, sci-fi (vědecko-fantastické), fantasy, humoristické, dobrodružné, hlavní postavy, téma, láska, přátelství, zrada, nenávist, příroda, víra, závislost, život, smrt, konflikt

Jazykové struktury:
Četl/a jsem knížku, jmenovala se…, Napsal ji spisovatel jménem…, Knížku jsem četl/a: česky – anglicky – rusky – vietnamsky – španělsky, V tomto jazyce se knížka jmenuje…, Je to… (žánr), Tato knížka se dá zařadit do kategorie…, Děj se odehrává …, Hlavní postavy jsou…, Jaké je téma knížky, O čem to je, Téma knížky je…/Knížka je o lásce/přátelství/nenávisti/přírodě/zradě/víře/závislosti/životě/smrti, V příběhu došlo ke konfliktu: postava proti přírodě, postava sama proti sobě, postava proti společnosti, postava proti jiné postavě, ke konfliktu nedošlo, protože…, Knížka je o…, Děj se odehrává…, Hlavní postavou je…, Nejdřív – Potom – Pak – Najednou – Nakonec, …byla akční, kniha .mě zaujala, byla originální, měla zajímavé postavy, měla děj, který se mi líbil, mě bavila – smál/a jsem se, byla smutná – chtělo se mi brečet, Při čtení knihy mě napadly tyto otázky, Moje nejoblíbenější část knihy je…, Co se mi líbilo, Co se mi nelíbilo.

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.