Ekosystémy – popis živočichů

Obsahový cíl:
– Žák popíše vybraného živočicha z hlediska klasifikace, výskytu, vzhledu, chování, rozmnožování a potravy.

Jazykový cíl:
– Žák na základě textu popisuje vybraného živočicha.
– Žák vybírá fráze použité v textu, které popisují živočicha.
– Žák doplňuje slovní zásobu k obrázkům.
– Žák spojuje části vět, které k sobě patří.
– Žák doplňuje započaté fráze.
– Žák srovnává pořadí procesů v chování živočichů dle skutečnosti.
– Žák doplňuje diakritiku.
– Žák vymýšlí a popisuje vlastního živočicha.

Slovní zásoba:
zástupci živočišné a nadřazené pojmy (savci apod.); klasifikace, výskyt, popis, chování, rozmnožování, potrava, mláďata, zobák, drápy, kukla,křídla, parohy, vajíčko, ocas, kopyto, larva, dospělý jedinec, predátor, samec, samice, šelma

Jazykové struktury:
Typickým znakem veverky je …, Samice klade …, Je všežravec, Mláďata sají mléko, Pro veverku je typické …, Je dlouhý …, Živí se …, Loví …, Povrch těla je pokrytý…, Tělo má dlouhé…, Samice kojí mláďata, Mláďata jsou závislá na matce, Povrch těla pokrývají …, Tělo je pokryto…, Veverku poznáme podle …, Samice snáší …, Měří …, Samice rodí …, patří mezi…, žije v…, kojí…, krmí…, líhnou se mláďata, staví hnízdo, sedí na vejcích, vylézají z úkrytu, přezimují, dožívá se, zakuklí

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.