Jak jíst a žít zdravě

Obsahový cíl:
Studenti diskutují doporučení ke zdravému životnímu stylu, pracují s výživovou pyramidou, seznámí se s klasifikací zeleniny dle užitkových částí (části rostlin) + ovoce dle vnitřního složení plodu (pecka, jádro,…).

Jazykový cíl:
Studenti rozvíjí slovní zásobu v tématu potravin, čtou texty s porozuměním, pracují s textem na základě poslechu, píšou doporučení k výživě, klasifikují slovní zásobu (nadřazené/podřazené pojmy), vedou diskuzi k tématu (ve skupině i v celé třídě).

Slovní zásoba:
zdravý x nezdravý, živiny, sacharidy = cukry, proteiny = bílkoviny, tuky (živočišné, rostlinné), vitamíny, minerály, vláknina, výživa /výživová pyramida, tekutiny, luštěniny, pestrý, pravidelně / pravidelný, jídelníček, zdroj (energie, vitamín ů, minerálů), denně, doporučení, ovoce, zelenina, maso, mléko/mléčné výrobky, pečivo, obiloviny + názvy potravin, denně, jednou týdně, x krát denně, x krát za týden, nikdy

Jazykové struktury:
hlavní zásadou (zdravé výživy) je …., náš jídelníček by měl obsahovat …,… je bohatý/jsou bohaté na …., je/jsou zdrojem…., důležité je …, … se nachází v…, … jsou důležité pro…, …nesmí chybět…, tuky dělíme na… , hlavní zásadou je, že …, když chceme být zdraví, tak musíme…, měli bychom jíst…, … zdravé je…, … nezdravé je…, měli bychom dávat přednost…, měli bychom… / neměli bychom… , to je zdravé, to není zdravé, … je zdravější než…, … je míň zdravé než…

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.