Obsahový cíl:
– Žák identifikuje optickou soustavu a popíše průběh optického zobrazování.
– Žák identifikuje čočku a rozliší mezi spojnou a rozptylnou čočkou.
– Žák zakreslí do nákresu optického zobrazování spojnou čočkou všechny důležité objekty pro zobrazení včetně 3 významných paprsků a zakreslí obraz daného předmětu.
– Žák rozliší Keplerův a Galileův dalekohled a zná jejich použití.
Jazykový cíl:
– Žák používá slova (podstatná a přídavná jména) v patřičném pádě (2., 4., 7. pád).
– Žák na základě textu doplní tabulku, popíše obrázek.
Slovní zásoba:
Optická soustava, optické zobrazování, optická osa, ohnisko, čočka, spojka, rozptylka, sbíhavé paprsky, rozbíhavé paprsky, předmět, obraz, oko, lupa, brýle, mikroskop, dalekohled, zrcadlo, ohnisko, převrácený obraz, reálný obraz.
Jazykové struktury:
Optická soustava je…, Optické zobrazování znamená, že…, Optická osa je…, Ohnisko je, Čočka je z…, Spojka je…, Rozptylka je…, Paprsek prochází přes…, Paprsek směřuje do…, Převrácený obraz znamená, že…, Reálný obraz znamená, že…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.