Podnebné pásy a ekosystémy

Obsahový cíl:
– Žák vyjmenuje a pojmenuje kontinenty, podnebné pásy, uvede jejich stručnou charakteristiku, ekosystémy.
– Žák zařadí rostliny, zvířata a podnebí do správného podnebného pásu.

Jazykový cíl:
– Žák zvládne slovní přepis čísla a jednotky, řešení přesmyček, vysvětlení významu slov, vyjádření se vlastními slovy, popsání jednoho libovolně zvoleného ekosystému s využitím daných frází

Slovní zásoba:
kontinent, teplota, stupeň celsia, planeta Země, podnebné pásy, severní/jižní polární kruh, obratník Kozoroha/Raka, rovník, polární pás, mírný, subtropický, tropický, jaro, léto, podzim, zima, horko, tajga, poušť, savana, stepi, prérie, tundra, deštný prales, polární oblasti, les, sucho, vlhko, jehličnatý/listnatý strom, půda, keř, mech, močál, období, průměrná, srážky, roční období, pást se (zvířata), neobydlené, antilopa, lední medvěd, los, klokan, vlk, tučňák, orangutan, tuleň, velbloud, hyena, veverka, daněk, prase divoké, panda, koala, bizon, slon, medvěd grizzly, lev, sup, žirafa, nosorožec, gorila, papoušek, eukalyptus, baobab, liána, orchidej, dub, buk, bříza, borovice, smrk, modřín, lišejník, mech, tráva, buvolí tráva, pýr, pelyněk, kaktus

Jazykové struktury:
…se nachází…, žijí tam….., rostou tam…, průměrná teplota je…

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.