Školní předměty

Následující materiál můžete používat od 2. třídy. Obsahuje základní slovní zásobu a jazykové učivo ke komunikačnímu okruhu ze školního prostředí – školní předměty. Je vhodný jako odrazový můstek do začátků.

Obsahový cíl:
• Žák vyjmenuje a pojmenuje školní předměty.
• Žák vyhledá v textu klíčová slova a informace a odpoví na otázky.
• Žák dramatizuje rozhovor.
• Žák přepíše jednoduché věty.
• Žák vyluští osmisměrku.

Jazykový cíl:
• Žák pojmenuje a zapisuje nová slova a spojí je s obrázkem (významem).
• Žák použije slovo (školní předmět) v krátkých větách.
• Žák k sobě přiřadí slovo napsané malým tiskacím písmem, velkým tiskacím a vázaným písmem.
• Žák rozlišuje přirozený rod (mám ráda x mám rád).
• Žák řadí slova podle abecedy.
• Žák rozlišuje měkké a tvrdé hlásky.

Slovní zásoba:
školní předměty, český jazyk, anglický jazyk, německý jazyk, francouzský jazyk, ruský jazyk, matematika, prvouka, přírodověda, vlastivěda, dějepis, zeměpis, chemie, fyzika, přírodopis, informatika, výchova k občanství, výtvarná výchova, pracovní činnosti, hudební výchova, tělesná výchova, dramatická výchova, první/druhá/třetí/čtvrtá hodina, úlohy, domácí úlohy, příklady, obrázky

Jazykové struktury:
To je/jsou …, Tady je/jsou …; V/ve … (matematice) … (počítáme). … (matematiku) máme v/ve … (čtvrtek). Jaký teď máme předmět? Teď máme…, Co máme potom? Potom máme …, Máme domácí úkol z …? … (jméno) má/nemá rád/a …, Mám/nemám rád/a …, … je tvrdá/měkká hláska/slabika.

Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.