Jste zde
Složení vody, druhy směsí
Obsahové cíle:
- studenti vysvětlí, co je molekula, dvouatomová molekula, sloučenina,
- popíší rozdíl mezi stejnorodými a různorodými směsmi,
- popíší základní vlastnosti vody,
- porozumí odbornému textu o směsích,
- vyjmenují 3 druhy stejnorodých směsí,
- popíší jednotlivé druhy heterogenních směsí,
- rozlišují základní druhy směsí, provádějí pokusy.
Jazykové cíle:
- studenti doplňují slovní zásobu a přiřazují ji k obrázkům,
- na základě textu odpovídají na otázky,
- doplňují jednoduché věty,
- popisují průběh a výsledky pokusů,
- spojují části vět tak, aby byly pravdivé,
- diskutují nad zadanými otázkami.
Slovní zásoba:
molekula, atom, dvouatomová molekula, sloučenina, bezbarvá, kapalina, rozpouštědlo, směsi stejnorodé, různorodé směsi, suspenze, emulze, pěna, mlha, dým, bez chuti, bezbarvá, pevné skupenství (led), plynné skupenství (vodní pára), kapalné skupenství, různorodá/stejnorodá směs, olej, písek, hmotnost/hmotnostní zlomek, průhledná, barevná, slaná, sladká, kyselá, hořká, tekutá, hustá, teplá, studená kapalina, plyn, pevná látka,
Jazykové struktury:
hmotnost cukru/tuku/bílkovin ve 100 g jogurtu je…, molekula vody se skládá z…, voda nemá chuť/barvu, říkáme, že je…, voda se vyskytuje ve třech skupenstvích, led tvoří… ve vodě se rozpouští spousta látek, smícháním dvou nebo více látek vzniká…, po promíchání lze/nelze rozeznat původní látky, je to...; když smíchám...,vznikne...
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.