Smysly

Obsahový cíl:
– Studenti poznají významy a funkce jednotlivých smyslů.

Jazykový cíl:
– Studenti si rozvinou slovní zásobu v daném tématu.
– Studenti pomocí jednoduchých frází pojmenují a popíší jednotlivé smysly a jejich funkce.
– Studenti budou schopni vyjádřit souhlas a nesouhlas a diskutovat nad danými tvrzeními.
– Studenti na základě porozumění odpovídají na otázky a opravují chyby ve větách.
– Studenti s pomocí formulují věty.

Slovní zásoba:
smysl/-y / smyslové orgány, zrak, sluch, čich, hmat, chuť, oko, ucho, nos, ústa, ruka, čichové/zrakové/sluchové/hmatové/chuťové receptory a centra, mozek, nervy, nervový systém, trávení, chuťové pohárky, slanost/slaná, kyselost/kyselá, sladkost/sladká, hořkost/hořká, tlak, chlad, teplo, bolest, kůže, zvuky, vnější/střední/vnitřní ucho, zvukové vlny, sluchové buňky, světlo, tvary, barvy, víčko, řasy, obočí, zrakové buňky, černobílé/barevné vidění, červené/zelené/modré světlo, vidět, slyšet, cítit, ochutnat, sahat/dotýkat se

Jazykové struktury:
… se nacházejí/ najdeme…, … umožňuje…, … se skládá z…, vidíme, slyšíme, ochutnáváme, cítíme, hmatáme, vnímáme, … orgánem … je …, … je chráněné …, … se přenese…, … vedou…, … voní/páchne…, … centrum se nachází…, kdybych neměl zrak/sluch, tak…, … varuje nás před…, … receptory najdeme…, myslím si, že…, domnívám se, že…, můj názor je, že…, předpokládám, že…, mám za to, že…, chci se zamyslet na tím…, věřím, že…, navrhuji…, souhlasím x nesouhlasím…, další vyjádření souhlasu a nesouhlasu

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.