Jste zde
Souvislosti - zlatá léta x krize
Na tento výukový materiál navazuje pracovní list: Souvislosti - 2. světová válka.
Obsahový cíl:
- Žák pochopí princip souvislosti a prakticky jej aplikuje na dané příklady.
- Žák se zamýšlí nad možnými souvislostmi různých aspektů 2. světové války (toto téma je pak zpracováno samostatně v materiálu Souvislosti - 2. světová válka).
- Žák rozpozná rozdíl mezi tzv. zlatými lety a obdobím hospodářské krize.
- Žák pochopí a vysvětlí souvislosti s jednotlivými rysy zlatých let a hospodářské krize.
Jazykový cíl:
- Žák odhalí souvislosti mezi jednotlivými obrázky a s pomocí formuluje věty.
- Žák při popisování souvislostí používá frázi „Když..., tak...“
- Žáci diskutují nad obrázky, popisují možné souvislosti.
- Žák spojuje slova s jejich vysvětlením.
- Žák vlastními slovy popisuje období pracovní doby a volného času s využitím vlastních zkušeností.
- Žák řadí do schématu věty tak, aby byla patrná jejich souvislost.
- Žák poté popisuje schémata s použitím frází: „Díky tomu, že....,...“ a „Protože..., tak...“
- Žáci diskutují a na základě porozumění předchozím textům odpovídají na otázky.
Slovní zásoba:
souvislost, vztah, akcie, rozvoj, demonstrace, stávka, firma, továrna, pracovní doba, volný čas, elektřina, válka, peníze, nezaměstnanost, zábavní průmysl, hospodářská krize, zlatá léta, alkoholismus, sebevražda, cestování, černý pátek, mír, extrémní hnutí, odstranění demokracie, nedemokratický režim, turistický ruch
Jazykové prostředky:
...ne/souvisí s...; když...,tak...; rozvinul se..., rozšířil se..., vydělávají..., díky tomu, že..., zhroutil se..., ...volili..., se obchodovalo...; protože...,tak...
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.