Jste zde
Spotřeba vody
Obsahový cíl:
- Studenti rozlišují spotřebu a potřebu.
- Studenti na základě vlastních úvah zjišťují příčiny spotřeby vody ve světě.
- Studenti pracují s informacemi, třídí je, hledají podstatné.
- Studenti se učí číst a vytvářet grafy z dostupných dat, které sami objevují.
- Studenit si vlastním měření zjistí spotřebu vody ve své domácnosti a výsledek využijí jako podklad k zamyšlení nad vlastní spotřebou vody.
- Studenti porovnávají různé nádoby z hlediska objemu, dále převádí jednotky objemu.
- Studenti mezi sebou diskutují nad otázkami spotřeby vody.
Jazykový cíl:
- Studenti odhadují význam slov z kontextu textu a vlastními slovy jej popisují.
- Studenti si osvojují slovní zásobu potřebnou k tématu.
- Studenti hledají podstatné informace z textu, na základě porozumění textu pak odpovídají na otázky.
- Studenti formulují vlastní vyjádření k tématu.
Slovní zásoba:
spotřeba, potřeba, zemědělství, průmysl, domácnost, zavlažování, rekreace, turistika, pitná/užitková voda, lodní doprava, jednotky: litr, metr krychlový, kubík, mililitr, decilitr, hektolitr; největší/nejmenší objem, mytí nádobí, myčka, sprchování, koupání ve vaně, splachování, ušetřit, tekoucí voda, změřit, šetřit/plýtvat, zvýšit/snížit, elektrická energie/elektrárna
Jazykové struktury:
potřebuju/potřebujeme..., spotřebuju/spotřebujeme..., na celém světě se spotřebuje..., spotřeba vody se zvýšila, voda je nezbytná..., voda se využívá v..., ne/můžeme pít, Za posledních 50 let…, Voda je nezbytná…, Velké množství vody potřebujeme…, Dále se voda využívá…, Pitnou a užitkovou vodu potřebujeme…, objem vody se měří na..., největší/nejmenší objem má..., šetřím/plýtvám vodou,když..., na celém světě je 70 % vody spotřebováno v zemědělství, zemědělství spotřebovává x % vody, spotřeba vody se zvýšila, porovnejte spotřebu vody při…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.