Jste zde
Tradiční kuchyně
Obsahový cíl:
- Žáci poznají tradiční českou kuchyni, dokáží ji stručně popsat.
- Žáci představí tradiční kuchyni své země.
- Žáci vymyslí kvíz pro ostatní spolužáky.
- Žáci poznají různé tradiční kuchyně, zároveň ale poznají konkrétní preference svých spolužáků, které se nemusejí s tradiční kuchyní shodovat.
- Žáci identifikují to, co mají společného s ostatními spolužáky.
Jazykový cíl:
- Žáci na základě porozumění textu odpovídají na otázky.
- Žáci si osvojí slovní zásobu k tématu.
- Žáci mezi sebou diskutují.
Slovní zásoba:
tradiční kuchyně, jídlo, polévka, omáčka, menu, první/druhý/třetí chod, hlavní jídlo, dezert, stravování, pokrm, knedlík, Vánoce, recept, snídaně, oběd, večeře, další jídlo a potraviny (viz slovníček)
Jazykové prostředky:
typické jsou..., prvním/druhým chodem/dezertem je..., ...se obvykle skládá z..., ...často/někdy/obvykle..., Moje oblíbené jídlo je..., Jeho/její oblíbené jídlo je..., Nemám rád..., Nemá rád/ráda..., V ČR mi chutná..., V ČR mu/jí chutná..., Kamarádovi doporučím naše tradiční jídlo..., Kamarád mi doporučuje tradiční jídlo (Mexika, Vietnamu)...
Výukový materiál byl vytvořen/ v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.