Úvod do rýsování

Obsahový cíl:
– Žák přiřadí základní pojmy a pomůcky z oblasti rýsování.
– Žák rýsuje podle zadání a dokáže vyvodit pojmy jako kolmice, rovnoběžka apod..

Jazykový cíl:
– Žák používá názvy pomůcek a základní termíny z rýsování
– Žák přiřadí definice k pojmům

Slovní zásoba:
kružítko, pravítko, tužka, trojúhelník s ryskou, úhloměr, bod, přímka, úsečka, kružnice, úhel, úhel α, vrchol úhlu, ramena úhlu, poloměr kružnice, střed kružnice, polopřímka, kolmice, rovnoběžky, různoběžky, tečna, sečna

Jazykové struktury:
přímky jsou rovnoběžné, protíná, úhel má 90°, přímka má s kružnicí 1 společný bod, …. je kolmá/jsou kolmé, (ne)protínají v …, svírají…

K trénování slovní zásoby jsme používali dále tyto karty a pexesa:
<https://dum.rvp.cz/materialy/geometricke-karty.html>
<https://dum.rvp.cz/materialy/geometrie-v-rovine-pexeso.html>

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.