Jste zde
Vynálezy
Následující materiál lze využít např. na projektovém dni. Lze použít na prvním i druhém stupni.
Obsahový cíl:
- Žák se seznámí s některými důležitými vynálezy, dokáže stručně popsat jejich vznik a dopady.
- Žák zhodnotí důležitost některých vynálezů.
- Žák se seznámí s časovou osou a zapisuje do ní.
- Žák opravuje věty, v nichž je obsahová chyba.
- Žák třídí vynálezy do oblastí života.
- Žák vymyslí a popíše vlastní vynález.
- Žák prezentuje vybraný vynález z historie.
Jazykový cíl:
- Žák spojuje slovní zásobu s obrázkem.
- Žáci spolu diskutují o důležitosti vynálezů.
- Žák spojuje věty tak, aby dávaly smysl.
- Žák dokončuje začátky vět.
- Žák s pomocí tvoří věty k tématu.
- Na základě porozumění textu žák doplňuje slova a vyplňuje přehledovou tabulku.
- Žák vlastními slovy vysvětluje slova.
- Žák stupňuje základní přídavná jména.
- Žák vymyslí a popíše vlastní vynález.
Slovní zásoba:
vynález, vynálezce, rádio, telefon, televize, písmo, pračka, šicí stroj, vysavač, papír, mobil, počítač, foťák, automobil, lednička, internet, pluh, časová osa, před naším letopočtem, našeho letopočtu, jednoduchý, rychlý, snadný, domácnost, komunikace, práce, doprava
Jazykové struktury:
...potřebují..., aby mohli napsat/jíst/šít/hledat/telefonovat/pracovat/poslouchat/uklidit, ...byl dřív než..., ...nahradil/..., ...ulehčil život, ...vynalezl..., když...chtěli..., museli...; byl nejdůležitější/nebezpečný, nejvíce pomohl, ...zachránil život
Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.