W. Shakespeare – Hamlet

Tento pracovní list navazuje a doplňuje výukový materiál William Shakespeare.

Obsahový cíl:
– Žák zná základní informace k divadelní hře Romeo a Julie.
– Dokáže určit literární druh, žánr, časoprostor, hlavní postavy a kompozici divadelní hry.
– Zvládne převyprávět děj této hry.
– Orientuje se ve vztazích postav ze hry Hamlet.
– Používá odborný literární jazyk.

Jazykový cíl:
– Žák rozumí základní slovní zásobě k tématu.
– Doplňuje slovní zásobu.
– Formuluje věty tak, aby mohl převyprávět děj divadelní hry.
– S pomocí tabulky tvoří celé věty o ději hry.
– Na základě porozumění textu doplňuje vztahy a příčiny smrti postav hry Hamlet.
– Na základě porozumění skládá příběh, jak šel za sebou.
– Používá odborný literární jazyk.

Slovní zásoba:
Divadlo, divadelní hra, drama, tragédie, duch, závěs, souboj, meč, jed, korunní princ, pomsta, šílený, ostrý a tupý, otec, matka, král, nevlastní otec, dcera, syn, láska

Jazykové prostředky:
zabil; utopila se; zešílela; předstírá; chce se pomstít; je zraněn; umírá; vypila; uviděl; miluje; stal se…; vzal si…; …zemřel…, vypila otrávené víno, zabit v souboji jedem na meči, zabit jedem v uchu, zabit omylem

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.