Tento pracovní list navazuje a doplňuje výukový materiál William Shakespeare.
Obsahový cíl:
– Žák zná základní informace k divadelní hře Romeo a Julie.
– Dokáže určit literární druh, žánr, časoprostor, hlavní postavy a kompozici divadelní hry.
– Zvládne převyprávět děj této hry.
– Používá odborný literární jazyk.
Jazykový cíl:
– Žák rozumí základní slovní zásobě k tématu.
– Na základě porozumění textu a znalosti literární teorie doplňuje tabulku.
– Hledá v textu substantiva a adjektiva, doplňuje další možná substantiva.
– Na základě porozumění skládá příběh, jak šel za sebou.
– Formuluje věty tak, aby mohl převyprávět děj divadelní hry.
– Používá odborný literární jazyk.
Slovní zásoba:
Divadlo, divadelní hra, drama, milostná tragédie, prolog, dějství, próza, poezie, vznešený jazyk, významný rod, milenci, duchovní, žal, jed, dýka, láska
Jazykové prostředky:
odehrává se; oddá; usmířili se; zamilují se; provdat; vypadá jako…; zabil; …bojují proti sobě, zamilují se do sebe, mají tajnou svatbu, usmíří se, vypije jed, myslí si, že…, potkají se na plese, vzbudí se, zabije se, chce provdat za…, vypije, vypadá jako mrtvá, nejdřív/potom/a/ale/a tak/a proto/najednou/nakonec
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.