PLATFORMA ČDJ vyučujících v MŠ, ZŠ, SŠ aneb Učitelská káva nad výukou ČDJ
PLATFORMA VYUČUJÍCÍCH ČDJ
NOVINKY – SDÍLENÍ – INSPIRACE
CO JE PLATFORMA VYUČUJÍCÍCH ČDJ aneb Učitelská káva nad výukou ČDJ?
Platforma vyučujících ČDJ je neformální otevřená skupina pro vyučující češtiny jako druhého jazyka, kteří působí ve škole v Praze (MŠ/ZŠ/SŠ).
K ČEMU PLATFORMA VYUČUJÍCÍCH ČDJ SLOUŽÍ?
- pravidelná setkávání s přednáškami expertů z praxe
- inspirace do praxe (nové metody, pomůcky, výukové materiály)
- vzájemná podpora a sdílení zkušeností
- metodická podpora
- příjemně strávený čas u kávy
PRO KOHO JE URČENA?
Přednostně pro účastníky*ice a absolventy*ky kurzů a workshopů METY zaměřených na výuku češtiny jako druhého jazyka, dále i pro ostatní vyučující ČDJ, kteří mají zkušenosti a praxi.
ONLINE FB SKUPINA ČEŠTINA NA DRUHOU pro vyučující ČDJ a (D)AP |
---|
Pozvánky na akce, sdílení inspirace do výuky a další novinky najdete také na naší facebookové skupině Čeština na druhou. Přidejte se k nám! |
PROBĚHLÉ AKCE:
- 5. 9. 2023 Nastartujte svoje lekce ČDJ
Závěrečné setkání platformy vyučujících ČDJ v ZŠ.
- 30. 5. 2023 Plánování kurzu s lehkostí aneb Jak na sylabus češtiny jako druhého jazyka v MŠ
Setkání platformy vyučujících ČDJ v MŠ bylo věnováno sdílení sylabu kurzu ČDJ, účastnice se dozvěděly, jakou posloupnost jednotlivých témat a provázanost s gramatickými jevy doporučují odborníci z hlediska vývoje jazyka v předškolním věku.
- 6. 3. 2023 Když je pomoci až moc aneb Přijďte si na to sami
Na dalším společném setkání platformy vyučujících ČDJ v ZŠ a DAP bylo hlavním tématem, že práce AP vede primárně k postupnému osamostatňování dětí. Povolání AP není o tom, jak "posluhovat" dětem a dělat za ně práci, ale o tom, jak je podporovat a rozvíjet při výuce. Na tomto setkání jsme si prakticky vyzkoušeli, jaké to je dávat návodné otázky a jakou podporu zvolit, aby byla co nejvíce přínosná.
- 2. 6. 2022 Heterogenní výuka
Setkání proběhlo netradičně formou spojení dvojjazyčných asistentek*tů pedagoga (DAP) a vyučujících češtiny jako druhého jazyka. Kvůli velkému příchodu dětí z Ukrajiny se asistenti a učitelé ocitli v nelehké situaci, kdy často působili v heterogenních skupinách, kde se učili děti a žáci různého věku. Proto jsme se zaměřili na toto téma a rozhodli se uspořádat setkání, kde jsme si prakticky vyzkoušeli, jak v takto různorodé skupině učit či asistovat.
Článek k tématu: Výuka v heterogenní skupině.
- 17. 5. 2022 Logopedická prevence v MŠ
Účastnice*íci setkání se seznámili s nejčastějšími poruchami řeči u dětí předškolního věku, metodami individuální a skupinové podpory rozvoje řeči u dětí, praktickými tipy a materiály pro správný vývoj řeči dítěte.
- 8. 2. 2022 Jak uzpůsobit prostředí MŠ pro děti s OMJ
Inspirace v podobě principů z metody Dobrého začátku, strukturovaného prostředí a principů Montessori, programu Začít spolu a Waldorf.
Článek k setkání: Prostředí mateřské školy
- 14. 6. 2021 Učitelský refresh a návrat do učebny
Zahájení platformy vyučujících ČDJ v ZŠ a SŠ, učitelský refresh: jak načerpat nové síly v létě, ale i během roku, metodické informace k nadcházejícímu školnímu roku a inspirace pro učitele ČDJ (organizace a vybavení učebny, materiály).
Kontaktujte nás pro více informací
Klára Šuvarská
vzdelavani@meta-ops.cz
773 609 395
Platformy jsou realizovány v rámci projektu iKAP II – Inovace ve vzdělávání, reg. číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0021106, který je financován Evropskou unií v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Další zdroje
Více k tématu |
|
