Jste zde
Rozbor básní v didaktickém testu z ČJL (MZ)
Básně jsou pro žáky s OMJ pro pochopení smyslu i přenesených významů velice náročné, zadání didaktického testu porozumění ještě více ztěžuje. Rozbor básně se však v didaktickém testu z ČJL vyskytuje vždy (je možné za ní získat většinou minimálně 4 body)! Již během výuky literatury v nižších ročnících SŠ je tedy dobré cvičit rozbor básní tak, jak se používá při testování u maturitní zkoušky – didaktického testu (DT).
V tomto materiálu najdete:
1. přehled otázek, které se v DT objevovaly u rozborů básní a neměly by tudíž chybět při nácviku rozborů básní během studia
2. nově vytvořený příklad rozboru - úryvek a otázky z DT (konkrétní potřeba/požadavek do praxe vytvořit úryvek pro výuku české moderny)
3. tipy na postupy, jak si s otázkami k rozboru poradit
4. baterie/nabídka otázek které se v DT objevují ve vztahu k rozboru básní (k vybranému úryvku stačí upravit odpovědi podle potřeby, formulace-jazyk DT je k dispozici v baterii)