Jste zde
Jedeme na výlet
Cíle pracovního listu: Výčet cílů představuje především možnosti zaměření pracovního listu, není možné obsáhnout při jedné práci s listem vše, pokud je to pro děti nové. Pedagog musí zvolit co a v jakém rozsahu je pro danou skupinu adekvátní.
Cíl 1: Nová slovní zásoba v 1.pádě včetně rodů ten, ta, to Zámek, hrad, hory, les, ZOO, cirkus, moře
Cíl 2: Použití slovní zásoby ve spojení s předložkou – 2., 3., 4.pád Výroky: Kam pojedeš na výlet? Na zámek, na hrad, na hory, do lesa, do ZOO, do cirkusu, k moři
Cíl 3: Časování sloves pohybu – chtít, jet, letět, jít v 1.osobě č.j. a č.mn. Výroky: Já chci/my chceme jet/letět/jít. Já pojedu/půjdu/poletím. My pojedeme/půjdeme/poletíme.
Cíl 4: Spojení sloves s odpovídajícím dopravním prostředkem, sloveso „moci“
Výroky:
Jak můžeš cestovat?
Já můžu:
Jít pěšky,
Letět letadlem,
Jet vlakem, autobusem, metrem, autem, na kole, na motorce
Záleží na pokročilosti dětí, pokud by další sloveso bylo příliš, zůstaneme u slovesa chtít: Já chci jet autobusem.
Cíl 5: Vazba „se mnou/s tebou“ + člen rodiny v 1.pádě Výroky: Kdo pojede s Tebou? – Se mnou pojede maminka
Cíl 6: Vazba „já s“ + člen rodiny v 7.pádě Výroky: S kým pojedeš na výlet? Já pojedu s maminkou/ s tatínkem / babičkou / s dědečkem / s tetou / se sestrou atd.
Cíl 7: Správné užití tvarů podstatných jmen ve 4.pádě, časování sloves „chtít“, „potřebovat“ a zdvořilostní fráze „prosím“ Učitelka má u sebe zásobu obrázků, děti ji žádají o ty, které dolepují do svého příběhu. Výroky: Já potřebuju maminku, prosím. Já potřebuju autobus, prosím. Já chci zámek, prosím.
Cíl 8: Tvoření vět k sestavenému příběhu – vlastní vyprávění dle sestavených obrázků Výroky: Kam pojedeš na výlet? / Kam chceš jet na výlet? S kým pojedeš na výlet? / Kdo pojede s Tebou? / Jak pojedeš na výlet? Já pojedu na výlet s maminkou. My pojedeme vlakem na zámek. Já pojedu na hrad. Se mnou pojede tatínek. My pojedeme autem.
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.