Jste zde
Houby
Obsahový cíl:
- Žák popíše základní stavbu těla houby.
- Žák se orientuje v textu.
- Žák vyhledá v textu klíčová slova a informace.
- Žák nakreslí a popíše obrázek.
- Žák se seznámí s nejčastějšími druhy hub.
- Žák rozezná jedlou houbu od nejedlé a jedovaté houby.
- Žák vyhledává houby v atlase hub.
Jazykový cíl:
- Žák dokáže pojmenovat, zapsat nová slova a spojuje je s obrázkem.
- Žák doplní slovo do věty.
- Žák říká nová slova se správnou výslovností.
- Žák rozeznává rod u jednotlivých názvů hub.
- Žák dokáže tvořit jednotné i množné číslo jednotlivých hub.
Slovní zásoba:
živočich, rostlina, houba, organismus, kořen, list, květ, živiny, živé/odumřelé rostliny, stavba těla, klobouk, třeň, noha, podhoubí, plodnice, lupeny, rourky, semena, výtrusy, rozmnožování, jedlé/nejedlé houby, jedovaté houby, košík, hřib hnědý, hřib žlučník, muchomůrka červená, křemenáč březový, muchomůrka zelená, pýchavka obecná, muchomůrka tygrovaná, bedla vysoká, liška obecná, sbírat
Jazykové struktury:
Houby patří/nepatří mezi..., Houby tvoří..., Houby mají/nemají..., Tělo houby se skládá z..., Tato houba patří/nepatří mezi..., ...je jedlá/nejedlá/jedovatá houba.
Pracovní list s komentářem z oblasti Člověk a jeho svět vznikl v rámci aktivity Pracovní skupiny v projektu Program na podporu pedagogických pracovníků při práci s žáky-cizinci IV.
Výukový materiál byl dále upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.