Jste zde
Obojživelníci
Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
- žák vysvětlí důvod názvu obojživelník
- umí popsat základní znaky obojživelníků včetně jejich obecného vývoje
- pozná a umí pojmenovat rozdíl mezi bezocasými a ocasatými
- s pomocí učebnice popíše vývoj žáby
- odpovídá na otázky k textu
- doplňuje odbornou slovní zásobu k obrázkům
Jazykový cíl:
- žák si doplňuje slovní zásobu k tématu
- na základě textu odpovídá na otázky k porozumění
- doplňuje vhodná slova do textu
- s pomocí tvoří celé věty o obojživelnících
- formuluje věty o rozdílných a společných rysech mloků a žab
- používá odborný jazyk
Slovní zásoba:
obojživelníci, obratlovci, živel, moře, pulec, žábry, souš, teplota, sliz, dospělec, proměnlivá teplota, přechodná skupina, obratlovci, plíce, kyslík, studenokrevní, slizové žlázy, povrch těla, ocasatí, bezocasí, čolek, mlok, žába, živočichové, protáhlé/zkrácené tělo, krk, končetiny, ocas
Jazykové prostředky:
...jsou skupinou..., ...žije/žijí v/na..., ...dýchají..., ...mají..., ...je závislá na..., říká se jim..., ...zvlhčují..., ...se dělí na..., ... se přizpůsobili..., ...se vyvíjejí..., ...patří mezi..., hlava je oddělená do těla, ...jsou spojené/silnější/stejné...,... na rozdíl od...