Jste zde
Plazi
Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
- Žák v rámci opakování porovná rysy jednotlivých skupin plazů.
- Žák určí základní společné rysy všech řádů plazů
Jazykový cíl:
- Žák s pomocí vytvoří věty o znacích řádů plazů.
- Žák vytváří věty o rozdílech mezi řády plazů.
Slovní zásoba:
plazi, želvy, ještěři, hadi, krokodýli, řád, podřád, zrak, oční víčka, sluch, zuby, svlékání kůže, dýchací orgán, potrava, způsob pohybu, tělesná teplota, péče o mláďata, zástupce žijící v ČR, cizokrajný zástupce, špičaté zuby, zuby uložené v čelistech, masožravci, býložravci
Jazykové prostředky:
...patří mezi plazy, …mají pohyblivá / srostlá a průhledná oční víčka, ...neslyší / slyší, …nemají /mají uši, …svlékají kůži najednou / po malých kouskách, …dýchají plícemi, …živí se drobnými živočichy / rostlinami, …jsou to masožravci / býložravci, …plavou, …se plazí, …se pohybují pomalu, …mají proměnlivou teplotu těla, …se starají / se nestarají o mláďata, zástupcem želv/hadů/ještěrů/krokodýlů v ČR je například…, cizokrajným zástupcem želv/hadů/ještěrů/krokodýlů je například…, …na rozdíl od…